התמודדות עם שריפות- ציוד כיבוי אש

מטפי אש ציוד כיבוי אש וגילוי עשן

התמודדות עם שריפות- ציוד כיבוי אש

מאת עידן לוי

שריפות הן אחד מביטויו הקיצוניים והחמורים ביותר של הטבע. עשרות אלפי שנים המין האנושי מנסה להתמודד עם התלקחויות של שריפות במטרה למנוע אסונות הרי גורל. שריפות מתפרצות מכמה סיבות, או מחמת שינויים בטבע או עקב חוסר זהירות ואחריות של בני אדם. על מנת למנוע נזקים עתידיים, יש להיערך ולבצע ניתוח מצבים בהתאם לסיבה שבגינה התפרצה השריפה.

 

לכל מקרה כזה יש משמעות רבה בזמן התלקחות השריפה ויש להיערך בהתאם לסיבה שבגינה נגרמה הדליקה. חברות של כיבוי אש מנסות באופן מתמיד לטפל בשני המקרים הללו על ידי שימוש באמצעים שונים. ציוד כיבוי אש מתחלק לשני סוגים מרכזיים, נישא או מוסע. על אף רמת יעילותם הגבוהה קיימת מגבלה משמעותית אחת הנובעת מכך שציוד זה מחייב נוכחות של אדם מיומן אשר יידע כיצד לתפעל את הציוד באופן הנכון, במקום בו התרחשה הדליקה.

 

מערכות כיבוי וגילוי אש אוטומטיות

 

עקב המגבלה של ציוד כיבוי אש נייד התווספו אמצעים אחרים שתפקידם לגלות את האש בשלבים המוקדמים של הדליקה. מערכות של כיבוי אש הן מערכות אוטומטיות וקבועות אשר תפעולם איננו מחייב נוכחות של אדם. תפקידם הוא לאתר ולגלות מבעוד מועד מקומות בהם עתידה להתפרץ שריפה, מרגע הגילוי מוזרם חומר כיבוי אש באופן מבוקר ובכמות מספקת על מנת לכבות את השריפה. דבר זה נעשה מבלי להסב נזק משני לסביבה או למקום בו עלולה הייתה להתפרץ דליקה.

 

במקביל לפעולת הכיבוי, מערכות אלו מאפשרות לכבאים להגיע למקום הדליקה במהירות מרבית, על ידי הפעלת אותות של אזעקה. צוותי הכיבוי מוזעקים למקום ומשלימים את מלאכת הכיבוי או לחילופין מנסים למנוע את התפשטות האש בסביבה, תוך כדי שהם מפנים את האוכלוסייה שנמצאת באזור.

 

ציוד כיבוי אש מהסוג שמשלב מערכות גילוי אוטומטיות נחשב ליעיל במיוחד בשל העובדה שאיננו מאלץ התערבות אדם, אך בדיוק מסיבה זאת יש צורך לתכנן אותם באופן כזה שאכן יצליחו למנוע התפתחות של דליקות מכל סוג שהוא. מערכות אלו מכילות כמות גדולה של חומר כיבוי ומסוגלות לפלוט אותו בעוצמות גבוהות מאד, דבר שאולי לא היה הכרחי במקרים בו הכיבוי היה נעשה באופן ידני.

 

סיום הפעולה

 

מערכות אלו מפזרות את חומר הכיבוי בכל מקום אפשרי אליו עתידה האש להתפשט, גם אם מדובר במקום נסתר ומרוחק. זמן התגובה של המערכת מתרחש בהתאם לקצב התפשטות האש והיא מפסיקה את פעולת הפלטה של חומר הכיבוי כאשר הוא אוזל או כאשר מופסקת הזרמה החומר על ידי אדם.

 

אמין הנדסת אש – מערכות כיבוי אש – גילוי אש חברת אמין הנדסת אש בע"מ מתמחה בתכנון, ביצוע, שרות ואחזקות למערכות כיבוי אש וגילוי אש , מערכות לשחרור עשן ומתח נמוך. בקרו אותנו באתר שלנו: www.aminfire.com

מקור המאמר: articles.co.il

 

Call Now Buttonחייגו לקבלת מידע נוסף דילוג לתוכן