משאבות מים לכיבוי אש

משאבות מים לכיבוי אש

מאת זוהר מורן

מים הם מצרך חיוני ביותר בעבור האדם. ללא מים לא ייתכנו חיים כלל וכלל, ולכן לאורך כל ההיסטוריה ניתן לראות התפתחות של התיישבויות גדולות סביב מקורות מים מתוקים. דוגמה בולטת לכך ניתן לראות בערים המודרניות הגדולות, שרובן צמודות למקור מים. יחד עם זאת, חשובה לא רק הקרבה למים אלא גם נוחות השימוש בהם, וכאן משאבות מים הן המפתח. תפקידן של המשאבות הוא לדאוג להעברת מים ממקום למקום, וכך כל מערכת הפועלת על מים, בין אם הקטנה ביותר או הגדולה ביותר, מופעלת באמצעות משאבות מים. למעשה, אם נפתח את העיניים ונסתכל סביבנו, נגלה שהמכשיר הזה נמצא בכל מקום סביבנו.

 

משאבות מים ומערכות כיבוי אש

 

אין ספק שהשיטה הטובה ביותר לכבות אש מתבססת על מים. אחת ממערכות כיבוי אש הפופולאריות ביותר כיום היא מערכת ספרינקלרים. במרבית המשרדים מערכת זו מותקנת כאמצעי ההגנה הבסיסי נגד שריפות. הספרינקלרים יופעלו באופן אוטומטי במקרה של שריפה ועלייה משמעותית בטמפרטורת האוויר בעקבותיה, מה שיעיל במיוחד לשעות הלילה, בהם אף אחד לא נימצא בבניין כדי להודיע למכבי אש. ברגע שמערכת ספרינקלרים מתחילה לפעול, משאבות המים נכנסות לפעולה ומתחילות להזרים מים למערכת בשביל לאפשר לה לכבות את האש. מסיבה זו, למען תקינותה של המערכת חשוב ביותר לוודא שמשאבות המים במערכות כיבוי אש פועלות כראוי, שאם לא כן, הם פשוט לא יפעלו בשעת חירום.

 

תפקידן של משאבות מים בתעשייה בתעשייה

 

יש למשאבות מים אינסוף תפקידים. למעשה ניתן לומר שבכל תעשיה שעושה שימוש במים, תמצאו גם משאבת מים. כך למשל, מערכות שנהוג לקרר אותן באמצעות מים פועלות על משאבות מים, שמעבירות את המים החמים למכלי קירור ואת המים הקרים אל החלקים שצריך לקרר. שיטת קירור מכונות באמצעות מים נפוצה ביותר, ולכן נמצא משאבות מים רבות בתעשייה.

 

משאבות מים ואיכות החיים שלנו

 

אין סיטואציה טבעית יותר מלהגיע הביתה ולפתוח את ברז המים. אנו גם לא חושבים פעמיים מאיפה מגיעים המים לקומה השמינית והתשיעית, שכן משהו חיים להכריח אותם לזרום כלפי מעלה, בניגוד לנטייה הטבעית שלהם. גם כאן, סוד הקסם הוא משאבות מים. כיום הבניינים הנמוכים יותר נתמכים על ידי משאבות מים, אך גורדי השחקים עוברים להשתמש במערכות מתוחכמות יותר. אחד הדברים המדהימים ביותר לגבי משאבות מים בבתים זה היעילות הרבה שבה מצליחות לעשות את העבודה שלהן, שכן מעטים הם המקרים בהם יש הפסקות מים, ומעטים עוד יותר המקרים בהם הן נובעות מתקלות במשאבות. סוד יעילותם של המתקנים הללו נובע מפשטותם, המבטיחה עמידה לאורך זמן עם השקעה מינימלית ביותר בתחזוקה. כפי שראינו, המשאבות מלוות אותנו בכל מקום סביבנו, החל מהבתים שלנו, דרך מקומות העבודה, ועד למערכות כיבוי אש מתוחכמות. פשטותן של המשאבות הופכת אותן ליעילות במיוחד בכל תחום ותחום.

מערכות כיבוי אש

מקור המאמר: articles.co.il

 

Call Now Buttonחייגו לקבלת מידע נוסף דילוג לתוכן