כיבוי אש – חשוב לזמן חירום!

מטפי אש ציוד כיבוי אש וגילוי עשן

כיבוי אש – חשוב לזמן חירום!

מאת עידן לוי

כולנו חיים את השיגרה שלנו, משפחה, עבודה, טיפול בילדים, חינוך ואולי אפילו לימודים. עם השנים אנחנו צוברים המון רכוש כגון: חפצים חשובים, ביגוד, ספרים, אלבומים, תכשיטים ועוד. כל כך הרבה פריטים עם ערך סנטימנטאלי שלעיתים שווים הרבה יותר מערכם הכספי האמיתי. השיגרה גורמת לנו "לזרום" עם החיים ולא תמיד לחשוב על בטיחות, איך לשמור על הפריטים החשובים הללו, באמצעות כללים פשוטים שלא דורשים מאמץ רב אלא קצת תשומת לב בנהלי כיבוי אש.

 

מניעה מוקדמת באמצעות בדיקת מוצרי חשמל.

 

בכיבוי אש הדבר המומלץ הוא לעשות פעולות מנע, פעולות המונעות את פריצת הדליקה מלכתחילה. בדיקה פשוטה של מוצרי החשמל בבית יכולה בהחלט לתרום לכך. הבדיקה אינה מצריכה הזמנת חשמלאי, כל אדם בוגר יכול לבצע אותה. כל שצריך לעשות זה בדיקת תקינות המכשירים, לוודא שהם עובדים כשורה, שאין חוטי חשמל חשופים או חיבורים מאולתרים, דברים העלולים לגרום לקצר חשמלי. בכיבוי אש חשוב לשים לב לפרטים הללו בכדי למנוע את פריצת הדליקה.

 

כללי זהירות

 

כאשר עוסקים בדברים היומיומיים כמו בישול, אפייה, גיהוץ או ניקיון באמצעות מוצרי ניקוי דליקים, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים על מנת להימנע מדליקות מיותרות.כשמנסים למנוע התפרצות דליקות, פעולות פשוטות לשמור על נהלי בכיבוי אש , כמו לכבות כראוי את הגז, להרחיק מוצרים דליקים ממקומות חמים ועבודה נכונה עם המגהץ יכולות לתרום לנו לשמירה על נהלי כיבוי אש תקינים, וממילא למניעת התפרצות דליקות.

 

הימצאות מוצרי כיבוי אש בבית.

 

לא מדובר פה על מערכות כיבוי אש מקצועיות יתר על המידה, מדובר פה על מספר דברים בודדים היכולים להקל על פעולות כיבוי האש במידה וחלילה נצטרך. מטף כיבוי אש הינו מוצר חשוב בכל בית, כיום מחירי המטפים אינם גבוהים, מחיר מטף 3 ק"ג הינו בסדר גודל של 200 ש"ח. הימצאות מוצר כיבוי אש כזה יכולה לעזור לנו מאד בפעולות הראשונות לכיבוי הדליקה. חשוב להניח את המטף באזור זמין במרכז הבית. קיימים עוד מספר מוצרי כיבוי אש וגילוי אש שיכולים לתרום כגון: שמיכות כיבוי, מחבטים ועוד.אנו לא מצפים מכם שתהפכו את הבית שלכם להראות כמו בסיס צבאי, ניתן ואפילו מומלץ להצניע את מוצרי כיבוי האש הללו, אך חשוב לדעת על מקום הימצאם וחשוב להחזיק בחלק מהם. אפילו מעט תשומת לב לדברים שהוזכרו כאן יכולים לתרום על מנת לשמור על הבית שלנו ועל הדברים החשובים לנו.

 

חשוב לזכור, המטרה פה היא לא להלחיץ אלא רק לעורר מודעות של כיבוי אש, הפעולות החשובות למניעת פריצת דליקות הן, שימת תשומת לב והחזקת אמצעים לכיבוי אש אם חלילה נצטרך.

 

אמין הנדסת אש – מערכות כיבוי וגילוי אש

מקור המאמר: articles.co.il

 

Call Now Buttonחייגו לקבלת מידע נוסף דילוג לתוכן